Hej!
Jag har nyligen installerat en SSD (samsung 840 evo 120gb) i min Mac Mini från 2011 som jag kör windows 8.1 på. Det funkar bra och känns rappt inne i windows även om jag inte gjort några bench.
Men vid start av Macen så är det är grå-vit skärm innan windows börjar bootar, jag antar att detta är motsvarade uefi/bios. Men den är där några fruktansvärt länge, kanske 20 sekunder. Går denna vita skärm att stänga av på något sätt eller förkorta tiden den visas?
Känns lite ovärt att ha en snabb SSD men ändå tvingas se den vita skärmen så länge.
kan tillägga att den var uppe ungefär lika länge, om inte kortare, när jag hade original hårddisken i. Så det kan inte ha något med laddningstider att göra, väl?...
Efter massa googlande har jag kommit fram till att det är grått i början är för att datorn letar efter en osx partiton att boota från. När den letat klart så går den vidare till alternativa operationssystem.
Kan man inte ställa in någon stans så den går direkt på windows-partitionen?
trådarna där jag hittade ger ingen lösning utan tycker det inte gör så mycket och att man ska leva med det.
Texten är kopierade från ett annat forum då jag inte fick någon hjälp där.