Hmmm, jag får betydligt mer utskrift än så. Början är ung. den samma men sedan täcker utskriften skärmen med mer eller mindre läslig text.
Fast en sak verkar inte helt som det ska. Förmodligen har man ändrat i den här biten iom. Mavericks. Filen verkar faktiskt inte ha modifierats sedan jag uppdaterade från Mountain Lion...
Med andra ord så fungerar nog inte mitt tips särskilt bra på OS X 10.9...
Kunde inte riktigt släppa det här...
Efter lite googling hittade jag att de i Mavericks har flyttat filnamnen ifrån plist filen till en SQLite databas, närmare bestämt ~/Library/ApplicationSupport/Dock/desktoppicture.db
Man kan använda t.ex. programmet SQLite Database Browser för att kika in i databasen och då hittar man en tabell som heter "data" och som innehåller bl.a. filnamnet till den bild som visas just nu.
I mitt fall innehåller dock den tabellen 6 rader med lite varierande innehåll. Den sjätte & sista raden är dock filnamnet på den nu aktuella bakgrunden och den uppdateras när systemet byter bild. Övriga rader är jag lite tveksam till då tre av dom är namn på andra bilder och dessutom en av dom pekar ut bilden med den fulla sökvägen. Jag vågar dock inte ta bort raderna utan de får vara kvar.
Jag roade mig med att sätta ihop ett automator program för att på ett snabbt & enkelt sätt kunna läsa ut innehållet i tabellen. Resultatet blev det här:
Sparar man ovanstående får man ett program man kan dubbelklicka på för att köra och som då skriver ut innehållet i databastabellen till en textfil, "CurrentBackgroundPic.txt", som läggs på skrivbordet. Dubbelklickar man på den filen så öppnas den i Textredigeraren och man kan då se vad bakgrundsbilden heter.
Detta är mitt första försök i Automator så ta det för vad det är. Man kan säkert skriva ett bättre program, kanske t.o.m. ett som tar bort filen automatiskt, men det får nog någon annan hjälpa till med...