Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV-AirPlay-spegling. Bild men inget ljud

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ATV gen.3 + AirPort Express + MBP 10.9.1.

ATV kopplat till projektor och ljud via AirPort Express ljud till förstärkare. Detta fungerar utan problem.

Men när jag speglar MBP eller iPad till ATV så har jag bara bild och inget ljud.
Väljer jag ljud ut "AirPort Express" så försvinner bilden - kopplingen till ATV (men får då ljud via AirPort Express).

Visst måste det gå att visa bildspel med ljud från dator eller iPad via ATV och ljudet skickas via AirPort Express, eller?

Testat att koppla ljud direkt till ATV?

Har du startat om enheterna?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att koppla ljud direkt till ATV?

Har du startat om enheterna?

Har startat om allt ingen skillnad, om jag har ljud ut från Mac inställd på ATV så kommer inget ljud. Spelar det någon roll vilken inställning man har på ATV, skall det vara ljud AirportExpress där?
Har jag ljud "intern högtalare" på Mac så kommer det ljud.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-29 19:56

Pröva att slå dela bara ljud först via inställningar/ljud till AppleTVn och sedan slå på bilddubblering, det brukar kunna hjälpa.

Ursprungligen av andas:

Pröva att slå dela bara ljud först via inställningar/ljud till AppleTVn och sedan slå på bilddubblering, det brukar kunna hjälpa.

Tänkte inte att man kunde dela bara ljudet, tack för tipset.
Tyvärr fungerar det ändå inte.

Ljud ut. Inbyggda högtalare ok. AirPortExpress Speaker Airplay ok. Apple TV Airplay inget ljud.
APTV är inställd på högtalare - Airport Express.

(köpte ny AirPort Express då jag trodde det var fel på den jag hade 1:a gen. men tydligen inte där felet ligger).

Kan tillägga att det inte kommer något ljud när jag delar från iPad till APTV heller, har jag missat någon inställning på APTV?

Har nu talat med Apple Care och det går tydligen inte att dela på ljud och bildfil utan det skickas i ett packet.

Är det verkligen så att om man speglar ex. video via AirPlay till Apple TV från Mac eller iOS enhet så kan man inte få ljud ut via AirPort Express?

Ursprungligen av Snoopy:

Har nu talat med Apple Care och det går tydligen inte att dela på ljud och bildfil utan det skickas i ett packet.

Är det verkligen så att om man speglar ex. video via AirPlay till Apple TV från Mac eller iOS enhet så kan man inte få ljud ut via AirPort Express?

Det är korrekt vad jag vet.
Du kan använda den optiska ljudutgången och få ut ljudet på det sättet..

Ursprungligen av keptang:

Det är korrekt vad jag vet.
Du kan använda den optiska ljudutgången och få ut ljudet på det sättet..

Tack, då vet jag att det inte är fel på mig eller utrustningen
Då blir det att köpa ny förstärkare. Vet du om ATV och Airplay stöder 5.1 ljud?

Ursprungligen av Snoopy:

Tack, då vet jag att det inte är fel på mig eller utrustningen
Då blir det att köpa ny förstärkare. Vet du om ATV och Airplay stöder 5.1 ljud?

ATV'n gör det, jo ska tydligen gå via Airplay också.

1
Bevaka tråden