Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chrome tar 1 minut på sig att öppna google.xx

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett mycket spännande fenomen som nyligen dykt upp på min mac. Om jag stänger ner google chrome, öppnar den igen och sen går till google.com eller google.se så tar en en hel minut på sig för att öppna upp sidan. Jag kan öppna en ny flik och gå till vilken annan sida som helst med gott resultat. Jag kan under den tiden öppna safari och gå till google.xxx hur snabbt som helst så det är inte själva nätet. Jag har loggat ur min användare och återställt google chrome, jag har till och med avinstallerat det och ominstallerat det men det kvarstår.

Jag kan även starta en virtuell windows maskin via fusion och då har även dess google chrome samma fenomen. Mina kolleger som sitter på samma plats och har windows datorer har inte samma problem. Några tips?

Jag bytte dns server till googles egna och det löste problemet. Det som gör att man tycker den lösningen är konstig är att när den försökte komma åt google.com så kunde jag pinga och slå upp dns utan problem.

1
Bevaka tråden