Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RAM minne till MacPro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2014-02-07 18:36

Jag behöver skjutsa in mer ramminne i min MacPro mod.id 3.1, early 2008. Enl. mactracker skall min maskin gå på
240 pin pc2 6400 (800Mhz) ddr 2 men när jag kollar mina minnen, 2x2Gb, så står där Pc2 5300 (667Mhz). Om jag nu ändå skall investera i nytt undrar jag om jag skall följa det gamla spåret och sätta in 667 moduler eller satsa på de ngt snabbare
med 800Mhz? Blir det problem när man mixar - någon som har erfarenhet? Finns det någon som sitter med 2GB alt 4GB
minnen för ett bra pris så tipsa gärna - eller har bra inköpskanaler? Kan även tänka mig begagnade varor.

/M

Det är viktigt att välja rätt typs minne. Kolla på Apple.se vad just din dator kräver.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-08 16:42
Ursprungligen av max2:

Jag behöver skjutsa in mer ramminne i min MacPro mod.id 3.1, early 2008. Enl. mactracker skall min maskin gå på 240 pin pc2 6400 (800Mhz) ddr 2 men när jag kollar mina minnen, 2x2Gb, så står där Pc2 5300 (667Mhz)

Vilken hastighet rapporterar Systeminformation att minnena går i?
MacPro 3,1 är gjord för 800 MHz men skall tydligen även fungera med 667MHz också. Här finns en gammal jämförelse i vilken skillnad det rent praktiskt ger i benchmarktest.
Om du blandar moduler med olika hastigheter blir det den lägre som används. Antagligen är du idag mer betjänt av större mängd minne än att de går några procent snabbare, så det blir väl vilka moduler du lyckas få tag på som får avgöra vad du stoppar in.

1
Bevaka tråden