Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakterna försvunna!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska försöka förklara det här om jag kan.

Lämnade in min Mac Book pro och fick den ominstallerad. Igår ställde jag in allting på den och den har nu nya OS X med bl a. iMessage. Datorn har synkat till min iPhone så att mina kontakter har hamnat i imessage på datorn, men alla är försvunna från telefonen!

I iCloud-funktionen är kontakterna ikryssade på både telefonen och datorn men kontakterna finns som sagt bara på datorn.
Självklart försvann säkerhetskopian till telefonen när datorn ominstallerades så jag kan inte hämta dem den vägen...

Är enda alternativet att lägga in kontakterna manuellt eller finns det något sätt att kommer runt problemet?

• Medlem
  • 2014-02-13 18:28

Har du ingen säkerhetskopia från Time Machine? Annars kan det nog tyvärr bli jobbigt. Vi talar alltså om en säkerhetskopia av OS X nu.

Ursprungligen av Dalle:

Har du ingen säkerhetskopia från Time Machine? Annars kan det nog tyvärr bli jobbigt. Vi talar alltså om en säkerhetskopia av OS X nu.

Jag ringde till Apple support idag för att se om de kunde lösa problemet, vilket de kunde På min iPhone hade jag lagt min live-mail under ategorin "annat" (av någon oklar anledning) - när jag istället flyttade över den till outlook kom alla mina kontakter tillbaka, så på något sätt har de sparats där. Detta går lite över mitt förstånd och Apple-killen hade inte heller varit med om det förr. Men mina kontakter är tillbaka så jag är hur glad som helst Nu är den säkerhetskopierad också.

1
Bevaka tråden