Min pc sjunger på sista versen, och är sugen på en Imac. Det jag vet är att jag vill ha 27"-varianten, men bör välja några tillval vid nyköp? Ram-minnet vet jag att jag kan utöka på egen hand, vilket även blir billigare.
Jag använder datorn till vanligt "Svensson" bruk. Troligtvis det tyngsta jag gör på den, är å kolla HD-meterial på tex youtube, och ibland streamar livesändningar i HD. I dagsläget sitter jag med en dator som har XP och hackar när jag kollar HD. Det är just att den inte pallar HD, samt att den har börjat krångla med fläktfel och läsfel på disken som är huvudanledningen till att jag vill byta. Sedan är ju aldrig en dator med bättre prestanda fel. Då får ni en fingervisning på mitt användande, och på mina krav.
Jag är medveten om att jag klarar mig med en Imac i standardutförande, men eftersom jag troligtvis kommer att behålla även nästa dator tills den har gjort sitt och är föråldrad, undrar jag på om det är något tillval som kan vara värd å göra för å hålla datorn "modern en längre tid"?
Tack på förhand!