Hej!
Ursäkta tjatet..
Jag har har köpt en fjärde hårddisk till min Mac Pro på hela 4 TB stor. Där jag tänker ha all media från iTunes, samt iPhoto och en del dokument och backup. Min ordinarie disk börjar bli tjock och det är läge att flytta en massa filer.
Hittat en massa förklaringar på nätet hur man ska gå tillväga. Men dom flesta verka vara gamla?!
Det är rätt mycket som ska flyttas (ca 200GB) och innan jag gör det (och råkar ev tabba mig) så vill jag vara helt hundra på att jag gör 100% rätt.
Jag vet att det är "bara" att flytta iTunes Media dit man vill ha den mappen. Men sen är det ju en inställning i iTunes som skall göras.
Men i vilken ordning ska jag göra det? iTunes bör väl vara avstängt när man flyttar?
Och dom övriga filerna?
Library Extras.itdb
iTunes Library Genius.itdb
iTunes Library.itl
iTunes Music Library.xml
Dom ska väll ligga kvar orörda?
När jag väljer "Placering av mappen iTunes media" och väljer den disken på 4 TB så skapas det en mapp med namnet
"Lägg automatiskt till i iTunes"
Men sen då? Den mappen iTunes Media som jag flyttar till nya disken, ska den ligga i den mappen "Lägg automatiskt till i iTunes"? Eller är det tvärtom? Att "Lägg automatiskt till i iTunes"-mappen ska ligga i iTunes Media-mappen?
Hur ska jag göra det här på bästa sätt? Och framförallt, i vilken ordning?
Jag har aldrig gjort det här tidigare och är väl lite hispig.
Mycket tacksam för hjälp!
MVH//KWS