Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp, jag har ingen dock!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-04 18:05

Jag installerade 10.2.8 (senaste builden) inatt och var dum nog att göra det efter en runda på stan. När jag upptäckte att det sabbade mina transparent dock inställningar så försökte jag bara göra om dem vilket gjorde att docken försvann helt.

Nästa korkade steg var att försöka rädda det genom att återinstallera den back up jag hade på docken, utan att tänka på att den var till 10.2.6...så nu är docken definitivt borta och jag har ingen aning om vad jag ska göra! Har försökt med att reparera skivbehörigheter men utan att det hjälpte. Hur ska jag ta mig ur detta?

• Medlem
  • 2003-10-04 19:25

Kanske hjälper mig, men definitivt inte datorn!;)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-04 19:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-05 00:08

Installera om systemet?

• Medlem
  • 2003-10-05 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Installera om systemet?

Det är just det jag vill slippa eftersom jag gjorde det för ett par veckor sedan och det är en ganska meckig process med allt som ska sparas osv.

Tack Danne, ominstallation och uppgradering av Transparent dock gjorde susen. Konstigt att boven i dramat var det som till sist skulle fixa problemet!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-05 05:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dei
Tack Danne, ominstallation och uppgradering av Transparent dock gjorde susen. Konstigt att boven i dramat var det som till sist skulle fixa problemet!

Av en slump läste jag nånstans att det tog killen som gjort hacken ungefär en kvart att:

1) Installera 10.2.8 direkt (inom en minut, alltså) när det kom ut
2) Upptäcka att hans docka kraschade
3) Uppgradera/fixa hacken så att den funkar
4) Ladda upp nya versionen till versiontracker.

Bra att den funkade...

1
Bevaka tråden