Hej !
Jag är IT ansvarig på ett medelstort företag, och hanterar bl.a service av våra iPhones.
Efter iOS 7 har det blivit ett stort problem att telefoner inte kan servas eller återställas eftersom de är låsta till ett iCloud konto med hitta min iPhone.
Störst blir problemet när telefonen är död och serienumret inte går att hitta, och det är oklart vilken användare som hade telefonen innan. Det samma gäller telefoner som lämnas efter att personal slutat, eller konsulters lånetelefoner återlämnas och hitta min iPhone fortfarande är aktiverat.
Jag började att förkonfigurera nya telefoner med Apple configurator, men användarna började direkt klaga att telefonen var för låst och begränsad. Jag konfigurerade då telefonerna mindre låsta, men då återställer användarna själva telefonen och aktiverar hitta min iPhone.
Just nu har jag 8 av ca 80 telefoner som inte kan skickas på service för att de är låst, och högen blir bara större.
Är det någon som vet om det går att ställa in en iPhone på ett sådant sätt att man inte kan aktivera hitta min iPhone över huvud taget. Eller har en bra ide om hur man på ett smidigt sätt kan hantera iPhone service trots att telefonen är låst till ett iCloud konto.
Med vänlig hälsning,
Popperororra