Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages på mac till iCloud, problem.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har ett problem.
När jag har skrivit ngt i Pages på min Macbook pro och sparat det i iCloud så finns det inte på vare sig pages/icloud på webben eller på min ipad! Däremot så kan jag öppna filen på datorn igen från en iCloud-mapp!
Skriver jag ngt i pages/icloud på webben eller på ipaden finns det på ipaden/webben men inte på datorn.

ngn som upplevt ngt liknade?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-25 03:24

Och du kör samma iCloud konto på bägge enheter? Aktiverat ”Dokument och data” i Systeminställningar -> iCloud? Har du ledigt utrymme på iCloud?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-25 03:27

En möjlig orsak skulle ju kunna vara att du loggat in på ett annat iCloud-konto på datorn än du gjort på ipaden/weben. Men även om så inte är fallet pröva att logga ur och in igen igen på datorn (Inställningar > iCloud). Datorn beter ju sig som om den inte har kontakt med iCloud, och det löser sig ofta om man loggar in igen. Att du ändå kan öppna filen från en iCloudmapp på datorn beror på att filen även lagras i en lokal mapp i ~/Library/Mobile Documents/com~apple~Pages

(Alltså i den osynliga biblioteksmappen i din egen användarmapp som du hittar om du trycker ner alt-knappen och väljer menyn Gå)

Har bara ett iCloud-konto så ja, jag kör samma. Hade även kontrollerat iCloud-inställningarna på datorn, samt loggat ut och in igen för att se om det skulle bli bättre... Har plats kvar också så det kan inte vara det...
kalendern funkade normalt...

Nu verkar det fungera normalt igen så det kanske var ett tillfälligt problem i molnet, eller så var datorn sur eller ngt...

1
Bevaka tråden