Jag har upptäckt ett problem som jag vill ha en lösning på.

Jag har en MBP med senaste OS X, och tre olika iOS-enheter med senaste iOS-version.

Jag har märkt att det inte funkar som det ska, eller som jag förväntat mig, med synkning av aktiviteter mellan dessa enheter, trots att jag vad jag kan se har ställt in allt korrekt och lika på alla enheter och iCloud.

Jag fick t ex en flygbokning från firm<n igår på email och klickade då i mailet och valde ”spara aktivitet till kalender” så skedde på min iPad som jag använde då, och aktiviteten kunde även ses u min iPhone 5S. Men efter en stund så försvann aktiviteten från luren men fanns i paddan. När jag så checkade lite i saken så upptäckte jag att aktiviteten inte fanns i kalendern på min MBP, och när jag försöker lägga in den igen från mailet på min MBP så går det inte och jag får ett felmeddelande

”””””
Åtkomst till ”Bokningsreferens: 46HJIT, Från:Trondheim Till:Stockholm (SK341)” i ”Helikopterflight” i kontot ”iCloud” är ej tillåten.

Servern svarade:
”403”
till åtgärden CalDAVWriteEntityQueueableOperation.
”””””

Vad fasiken är då detta? Jag kan inte förstå vad som är knas. Lika så upptäckte jag att den prenumeration på norska helgdagar som jag har i kalendern på min MBP inte kunde ses i min iPad, utan jag fick ladda hem prenumerationen igen och skicka länken till paddan och på den klicka på länken så den lades in i paddans kalender. Jäkla bök....

Min önskan, om det nu går, är ju att jag har samma gäng kalendrar på alla mina enheter, både de jag skapat själv typ ”Hem arbete flygresor, helikoterflighter, arbete” och även de jag prenumererar på vilka är svenska heldagar och norska helgdagar, samt en kalender jag delar med damen. Och att alla dessa kan ses i alla enheter och alla ändringar och aktiviteter synkas korrekt och kan ses i alla enheter. Hur göra? Vilka inställningar kan jag ha missat?

Som det är nu har jag ju tre-fyra olika mailkonton men jag har satt bara iCloudmailen på alla enheter som den som ska synka kalendrarna och kontakter, för det blir väl knas om man har t ex valt att kontakter och kalendrar ska synkas även på min mail @telia.com?