Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie 10 newscast template fråga

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-03-03 19:22

Jag försöker göra en liten film med iMovie 10. Jag väljer newscast som template och när jag väljer den ser jag 6 olika klipp med musik till.

När jag väl har valt den och ska lägga in sekvenser så får jag bara upp första klippet när jag drar och släpper en utvald snutt från filmen. När jag släpper nästa snutt så får den ingen rubrik eller effekt såsom på preview. När jag testar ett annat tema som comic book verkar det fungera bättre.

Fråga två är om man ska få musiken som är med i preview, för den kommer inte med när jag testar.

Mall utan musik

Ursprungligen av Matsaki:

Jag försöker göra en liten film med iMovie 10. Jag väljer newscast som template och när jag väljer den ser jag 6 olika klipp med musik till.

När jag väl har valt den och ska lägga in sekvenser så får jag bara upp första klippet när jag drar och släpper en utvald snutt från filmen. När jag släpper nästa snutt så får den ingen rubrik eller effekt såsom på preview. När jag testar ett annat tema som comic book verkar det fungera bättre.

Fråga två är om man ska få musiken som är med i preview, för den kommer inte med när jag testar.

Svar på fråga två: Musiken följer inte med, utan är endast som en preview. Du får lägga till egen musik. Mallen innehåller då endast övergångarna och förslag på texter.

Själv önskar jag att det fanns möjlighet att ladda ner nya mallar, då jag tror det finns en massa människor därute som skulle kunna tänka sig att skapa och dela mallar.

Fråga ett har jag inget svar på.

/Matts

1
Bevaka tråden