Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB hubb fungerar inte

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-03-12 21:22

Hej
Har en fundering varför inte min usb-hubb fungerar i min macbook pro med osx 10.7.5
Finns det något trix att få det att fungera? Tacksam för er hjälp.
Apel

Vet du att den funkar? Provat på en annan dator?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-03-12 21:58

Nyiköpt usbhubb.
Fungerar på en annan dator

Prova i en annan USB-port?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-03-12 22:27

Har testat det också

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-12 22:38

Vad är det för hubb? Vad fungerar bra i datorns portar men inte genom hubben? Kräver den extern strömförsörjning? Vad försöker du använda genom hubben?

Ursprungligen av Apel7:

Nyiköpt usbhubb.
Fungerar på en annan dator

Ursprungligen av Apel7:

Har testat det också

Om man redan från början berättar allt man har provat - så sparar man tid både för sig själv och för alla som vill hjälpa till.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-03-13 07:36

Har prövat med två olika usb-hubbar och dom fungerar i andra datorer. När jag ansluter dom till Mac book pro så fungerar dom inte. När jag sätter i den mobila bredbandsdtickan i usb-hubben så börjar den att blinka, det indikerar att den får ström och börjar jobba men i "enheter" på macen så visas den inte (fungerar ej). Sätter in mobilstickan direkt in i usb-porten och det fungerar klockrent. Kör OSX 10.7.5. Samma problem när jag ska ansluta min kortläsare (Clas Olson) för att importera mina bilder. Detta gäller båda usb-portarna. Kan man bara "direktansluta till usb-portarna" för alla anslutningar fungerar när man sätter dom direkt i usb-portarna.

Ursprungligen av Apel7:

Har prövat med två olika usb-hubbar och dom fungerar i andra datorer. När jag ansluter dom till Mac book pro så fungerar dom inte. När jag sätter i den mobila bredbandsdtickan i usb-hubben så börjar den att blinka, det indikerar att den får ström och börjar jobba men i "enheter" på macen så visas den inte (fungerar ej). Sätter in mobilstickan direkt in i usb-porten och det fungerar klockrent. Kör OSX 10.7.5. Samma problem när jag ska ansluta min kortläsare (Clas Olson) för att importera mina bilder. Detta gäller båda usb-portarna. Kan man bara "direktansluta till usb-portarna" för alla anslutningar fungerar när man sätter dom direkt i usb-portarna.

Märke och modell på hubben/hubbarna?? Om vi ska kunna ge dig riktigt bra hjälp/felsökning så är det bra om vi får denna info, annars blir det som att ge generella tips på möjliga lösningar för alla miljoner hubbar som finns...

Vad gäller stickan för mobilt bredband så verkar det ganska klart att den inte får tillräckligt med ström när du ansluter den till hubben. Det kan också vara så att dylik inkoppling av denna inte stöds av "modemet"

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-03-13 08:02

Den ena hubben är köpt på Bilteam vet inge mer om den. Den andra är en hubb från Komplett namn och modell har jag tyvärr ingen aning om. Men det stor i bruksanvisningarna att den var för både windovs och mac OS.
Angående mobila modemet så får den säkert den ström den behöver för den går över till "driftläge" som är blått blinkande ljus.

Ursprungligen av Apel7:

Den ena hubben är köpt på Bilteam vet inge mer om den. Den andra är en hubb från Komplett namn och modell har jag tyvärr ingen aning om. Men det stor i bruksanvisningarna att den var för både windovs och mac OS.
Angående mobila modemet så får den säkert den ström den behöver för den går över till "driftläge" som är blått blinkande ljus.

Kan du posta bilder eller länkar som visar hubbarna så vi kan se hur de ser ut och kanske genom säljarinformationen söka oss vidare till tillverkarens uppgifter. Det borde annars stå ngt på undersidan av resp. hub

Senast redigerat 2014-03-13 10:15
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-03-16 08:01

Tack för hjälpen, men jag har gett upp. Det verkar precis som om datorn kom ihåg vilken hubb jag har använt (fick ta fram den gamla och då fungerade det) Dom andra två nyiköpta fick gå över till pc där fungrade dom utmärkt.

Vad skiljde den gamla hubben från de nya? Att datorn skulle komma ihåg en viss hubb o därmed "föredra" denna framför de andra är bara fånigt.

Det måste ha varit tekniska skillnader som tex hur mkt ström de resp hubbarna ger genom sina portar som är det som är avgörande

1
Bevaka tråden