Är det bra att ha en egen tråd till var och varannan småtrevlig app blir ju då motfrågan?
Jag ser faktiskt inga problem med det. Vi har tusentals trådar här redan, vad gör det för skillnad om varje intressant app har en tråd? För vilka besökare blir detta ett konkret problem? Jag trollar inte, jag menar på allvar att jag inte kan föreställa mig en situation där detta är ett problem. Tre trådar om samma ämne (NAS-exempel) eller samma app, det kan förvirra besökare, förstöra bra diskussioner etc. Men en tråd om en app, inga problem.
Det är mycket lättare att hitta en enskild tråd, både med intern sökning och inte minst med Google där titeln är bland det viktigaste. Det är lättare att hålla en relevant diskussion för en app över en tid. Jag ser bara fördelar.
Monument Valley är dessutom inte vilket liten småtrevlig app som helst, sedan jag tipsade har det skrivits spaltmeter och den har hyllats till skyarna. Varje iOS och Apple-relaterad sajt har haft något om den. (Även 99mac lite senare.) Det är ett spel som kommer att hamna högt på listorna över bästa spel för 2014 mot slutet av året.