Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med att apple TV och Mac mini styrs samtidigt.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2014-04-11 23:47

Jag har både en macmini (med Plex home teathre) och en apple TV (används för netflix av barnen) kopplad till min onkyo förstärkare.
jag skulle vilja kunna styra dom en i taget. just nu så hur jag än beter mig så styrs båda två samtidigt hela tiden så jag måste lägga någonting för den enhet jag inte vill styra just nu.

har fixat så att jag kan styra allting med onkyo fjärrkontrolen. men som sagt. hur gör jag för att kunna styra bara macminin när jag väljer den ingången och apple tv när jag väljer den ingången? går det över huvud taget?

Jag har en Harmony från Logitech. Där funkar det som så att man lägger till två olika "fjärrkontroller" för mina enheter (en Apple TV1 och en Apple TV2). Sedan har jag parat motsvarande fjärrkontroll 1 mot Apple TV1 och fjärrkontroll 2 mot Apple TV2. Då lyssnar de olika Apple TV bara på den fjärrkontrollen som den är parad med.
I datorn kan du gå till Systeminställningar -> Säkerhet och integritet -> Allmänt -> Avancerat -> Parkoppla för att koppla samman en fjärrkontroll med datorn. I Apple TVn finns samma möjlighet att parkoppla i dens inställningar.

1
Bevaka tråden