Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Framåt för IOS i Europa, Japan och Australien

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples mobila operativsystem IOS ökar i Europa, Japan och Australien under årets första kvartal, men Android leder stort på de flesta marknader.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-04-28 17:57

Inte illa att de lyckas öka med tanke på alla billiga androidlurar.

Skulle vara intressant att se hur det blir om man exkluderade de billigaste varianterna.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2014-04-29 10:11

Windows Phone står för största ökningen. WP är störst i Italien.
En intressant sak är att iOS går sämre i de länder där operatörerna inte får subventionera enheterna. Där får man betala vad en iPhone verkligen kostar, och då är det inte lika intressant längre.

Jag skulle binda om mitt abb och ville ha en Nokia 925. Telia sa: 199:- i månaden i pristillägg i 24 månader, vilket blir 4800. Jag köpte den på NetOnNet istället utan abbonemang för 3400.
Istället band jag upp abbet och gav sambon en iPhone 5S. Samma kostnad där: 199:- i månaden i 24 månader, 4800 totalt. Skulle man köpa telefonen utan abb på NetOnNet skulle den ha kostat 5800. Så… de "idioter" som skaffar en telefon via Telia som inte är en iPhone får då vara med och betala för att de som köper en iPhone skall få den billigare. :-/

1
Bevaka tråden