Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPhoto - Seg utvecklingstakt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Iphotos utvecklingstakt känns lite seg tycker jag. Visst Apple var först men konkurrenterna på windows-sidan gör snabba framryckningar. Nu kommer Adobe Photoshop Album 2.0 och det ser faktiskt riktigt bra ut, funktionsmässigt. Men det finns ju bara till PC.

Saknas det konkurrens på mac-plattformen? Iphoto är segt och behöver bättre och enklare sökfunktioner.

Vad tror ni?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 11:40

Håller med dig att iPhoto behöver en uppdatering!
Den är långsam och känns inte speciellt modern längre.
En av insäljningspunkterna var ju att man (varje fall i USA)
kunde skapa riktiga fotoalbum, men inte ens det har tagit sig till Europa (Sverige)

Visst är det bra att Apple bygger en massa program till sin plattform och på så sätt säkrar programutbudet, men det här är effekten av minskad konkurrens....

/J

Jag skulle bli otroligt nöjd om de släppte en ny version av iPhoto som inte hade en enda ny funktion utan bara var ungefär 1000 procent snabbare. För det är hemskt som det är nu. (Sen finns det förstås en massa nya funktioner jag skulle vilja ha också, men segheten är akut.)

• Medlem
  • 2003-10-06 13:41

Adobes program är också rätt segt. Personligen tycker jag att iView Media slår båda programmen på fingrarna.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Adobes program är också rätt segt. Personligen tycker jag att iView Media slår båda programmen på fingrarna.

nya iView Media Pro 2 kan verkligen rekommenderas.

svensk-utvecklade qpict 5.2.7 är finfint. snabbt och bra. man skapar 'fotorullar' ungefär som i iview.

Jo, iView Media Pro är ett program som spelar i en helt annan division. Men för macen och för Apples skulle är det viktigt att iPhoto fungerar bra. Det är det program som väldigt många konsumentmacanvändare använder och fler lär det bli eftersom folk går över till digitalfoto i en rasande takt just nu.

En funktion som borde finnas i iPhoto är att programmet avmonterar kameran ifrån Finder direkt ifrån iPhoto (likt iTunes kan avmontera en iPod). Jag insåg hur omständligt det var, jämfört med hur enkelt programmet är i övrigt, när jag skulle förklara för min far att han alltid var tvungen att växla till Finder och mata ut kameran manuellt.

1
Bevaka tråden