Hej,
Jag behöver proffshjälp!
I mitten utav 2011 köpte jag in min Mac Pro som var tänkt till musikproduktion. Denna dator har tyvärr inte används särskilt mycket och har fått stå nerpackad i kartongen tills förra veckan då jag bestämde mig för att använda denna.
Info om datorn:
Mac Pro mitten 2010.
2 x 2,4 Ghz Quad-Core Intel Xeon CPU E5620
16 GB 1066 Mhz DDR3, 8 x 2 GB.
System disc: tidigare: 600 GB SSD Intel 320 Series Idagsläget: Samsung 840 pro series 512 GB.
Grafik: ATI Radeon HD 5770 1024 MB
Programvara: OS X 10.9.2
Cinema 27" display
Problemet. Datorn hänger inte riktigt med vad jag än gör. Tanken nu är att den ska få ersätta min andra dator som jag jobbar med grafik på, affischer och marknadsföringsmaterial som görs i PS CC samt Indesign CC. När jag vill minska projektrutorna så måste datorn tänka, och det känns trögjobbat, samma sak med safari eller generellt vad som. Allt är väldigt trögjobbat.
Jag har jobbat med mycket större projekt i mina andra mac-datorer som klarar dessa galant utan att behöva anstränga minnet med mera. Även samma projekt, men just på denna dator så orkar den inte med.
Min första tanke var att SSD disken var defekt så jag beställde en ny i onsdags och fick den levererad i torsdags. Denna disk är en Samsung SSD 840 Pro Series 512 GB, och efter all installation med mera så kvarstår problemet. Även när jag skriver här i skrivande stund så känns allt trögjobbat (typ som windows 98) musen hänger inte riktigt med heller. det laggar med andra ord typ hela tiden.
Kan det vara processorfel, grafikfel? modekort?
Jag har kört ett test genom Cinebench R15, med resultat:
Open GL: 52,26 fps
CPU: 791 cb
Säger det er något?
Tacksam för att hjälp jag kan få!