Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fusk mejl?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick e-post meddelande /(iTunes Store Receipt) om inköp som jag inte har gjort. Innehållet ser inte riktigt identiskt ut enligt som de e-post meddelanden jag brukar få. Det är på engelska och all information är inte med/adress mm är inte med. Enbart e-post adressen stämmer dock är det en e-post adress som jag knappast använder. Kan det vara fusk mejl? Så här brukar det inte se ut.....

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-15 07:59

Det är phishing. Ignorera och kasta i papperskorgen.

Ursprungligen av Vassius:

Det är phishing. Ignorera och kasta i papperskorgen.

Denna ID kontot har jag haft och tror jag inte lyckats ta bort. Därför blev jag osäker...
Hur kan man gardera sig mot att sådana e-post meddelanden kommer in i mitt system?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-15 08:32
Ursprungligen av calinou:

Hur kan man gardera sig mot att sådana e-post meddelanden kommer in i mitt system?

Spam-filter är väl det enda som skulle kunna funka, men de är långt ifrån perfekta. Men mailen i sig är harmlösa, så de gör ingen skada i din inbox. Så länge du inte klickar på några länkar så är allt frid och fröjd.

Ursprungligen av Vassius:

Spam-filter är väl det enda som skulle kunna funka, men de är långt ifrån perfekta. Men mailen i sig är harmlösa, så de gör ingen skada i din inbox. Så länge du inte klickar på några länkar så är allt frid och fröjd.

Jag har tydligen spamfilter på min binero konto. Så något skydd har jag i alla fall. Tack för hjälpen!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-15 22:46

Länken som står i det gula fältet visar med all tydlighet att det inte kommer från Apple.

1
Bevaka tråden