Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten rusar i Minecraft vad kan man göra?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, mina barn spelar Minecraft och ofta så går fläkten på högvarv. Jag förstår inte varför, de kan spela andra 3D program med betydligt bättre grafik utan att detta händer.

Någon som vet vad man kan hitta på för att fläkten inte ska gå igång så lätt? Alltså ingen lösning som kan leda till överhettning utan inställninngar, kanske mer minne, ja, det som kan lugna ned fläktarna...

Vilken dator, vilket operativsystem?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-23 09:09
Ursprungligen av schröder:

Hej, mina barn spelar Minecraft och ofta så går fläkten på högvarv. Jag förstår inte varför, de kan spela andra 3D program med betydligt bättre grafik utan att detta händer.

Någon som vet vad man kan hitta på för att fläkten inte ska gå igång så lätt? Alltså ingen lösning som kan leda till överhettning utan inställninngar, kanske mer minne, ja, det som kan lugna ned fläktarna...

Google på inställningar av Java VM och Minecraft på Mac så kommer du att hitta foruminlägg som tipsar om rätt inställning. Jag vill minnas att jag fick göra det till mina barns Minecraft. Sedan flöt det på bättre.

1
Bevaka tråden