Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett program som letar efter kopior

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-06 16:41

Jag sitter och ser att jag sjuka mängder dubletter av mp3or i mitt itunes. Jag antar att jag har på någon funktion så att itunes själv kopierar och har sig, jag vet inte.

Men jag vill ha ett program som letar upp dubletter av filer. Jag vet att jag hade ett sånt till min första dator en gång i tiden. Winsweep tror jag att det hette.

Finns det något liknande till Mac idag?

Du har antagligen alternativet "Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till biblioteket" ikryssad, under fliken "Avancerat". Kryssa ur så slipper du nya dubletter i fortsättningen.

En runda med Sherlock letar reda på dina gamla dubletter åt dig.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-06 16:52

Det var det slöaste jag hört...
Ett vanligt sök borde ju lista dubletter under varnadra. Och då är det bara att slänga de icke önskvärda.
Eller missförstod jag?

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 17:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Danne V
Det var det slöaste jag hört...
Ett vanligt sök borde ju lista dubletter under varnadra. Och då är det bara att slänga de icke önskvärda.
Eller missförstod jag?

Hehe. Vi snackar kanske 1000 oönskade filer. Det blir lite jobbigt att köra manuellt, tycker jag.

File Buddy är ett bra verktyg för att jobba med stora mängder filer och bland annat hitta dubbletter. En riktig klassiker i macsammanhang.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Hehe. Vi snackar kanske 1000 oönskade filer. Det blir lite jobbigt att köra manuellt, tycker jag.

Inte då

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-06 19:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson

Försök inte. Det skrev du bara för att vi ska tycka synd om dej. Det är garanterat inte mer än 10-20 stycken. Eller varje fall inte fler än 100.

Åsså har du ställt till det själv.

Gör nu som vi sagt och tjafsa inte mer om det här.;)

Allvarligt talat, så tror jag att man ändå måste tala om för såna program vilket kopia man vill ha kvar när dom ligger i olika foldrar....

MP3 Rage har en funktion för att ta bort dubletter om jag inte minns helt fel

Mvh Erik

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 20:02

Tror att det finns ett script här som gör det du söker, används med försiktighet säkerligen...alltså kolla igenom INNAN du kör det....
Doughs Applescripts
ligger bland de sista i den kat. som länken leder till

Lycka till...

Teeway

1
Bevaka tråden