Hej.
Jag vet inte riktigt var mitt problem ligger nånstans och jag vet knappt om det egentligen är ett problem. Men jag tycker det är fel.
Har uppmärksammat problemet som mest i Microsoft Word. Att när jag väljer att byta rad manuellt genom att trycka på Enter knappen så blir det alltid ett "1 och ett halvt" radavstånd (kan inte förklara det på annat sätt). Om jag skriver allt på en rad och låter Word själv byta rad så blir det "rätt" så att säga. Jag förstår att detta borde vara en inställning i word. Har dock upptäckt med jämna mellanrum att det även sker i andra program eller "skrivrutor". Kan dock inte nämna några just nu mer än det jag precis upptäckte. I våran bostadsrättsförening har vi precis skaffat en hemsida via www.hemsidan.com och när jag ska fylla i en informationsruta så kan jag inte byta rad manuellt utan att det blir fel radbrytning. Detta är ju alltså i Safari.
Förstår att det inte är lätt för er att veta vad problemet kan vara. Jag har själv svårt att förklara. Men tänkte om någon känner igen det, eller vet om det finns någon inställning i OS X som kan påverka detta.
Ska försöka få upp någon bild på just problemet på hemsidan (Safari).
System: MacBook Pro mitten 2010, Mavericks 10.9.2
Bild 1. Jag har inte gjort någon förändring.
Bild 2. Har försökt att lägga in en rad till och satte markören efter ordet ordförande och tryckte Enter.