Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmfel iPhone 5s

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har ett skärmfel på min iPhone 5S. Det är en vit kant som kommer i övre vänstra hörnan. Någon som upplevt samma fenomen eller vet vad det är för fel på telefonen? Se videoklippet.

Ursprungligen av imats62:

Hej,
Jag har ett skärmfel på min iPhone 5S. Det är en vit kant som kommer i övre vänstra hörnan. Någon som upplevt samma fenomen eller vet vad det är för fel på telefonen? Se videoklippet.

Det är någon av ikonerna som "fastnar" under zoomeffekten. Rör sig om mjukvara. Jag har hört talas om det och också sett det om förutsättningarna är de rätta (rätt app på fel ställe). Däremot så minns jag inte var jag läste om det.

Kör du 7.1.1? Om inte uppgradera, det kanske fixar sig

Men det är inte fel på din skärm - det är ett mjukvarufel

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är någon av ikonerna som "fastnar" under zoomeffekten. Rör sig om mjukvara. Jag har hört talas om det och också sett det om förutsättningarna är de rätta (rätt app på fel ställe). Däremot så minns jag inte var jag läste om det.

Kör du 7.1.1? Om inte uppgradera, det kanske fixar sig

Men det är inte fel på din skärm - det är ett mjukvarufel

Japp 7.1.1.
Det märkliga är att det händer bara ibland. Jag har provat lite allt möjligt, starta om och avsluta appar m.m.Håller med om att det borde vara någon rörelseeffekt som hänger sig. Kanske invänta IOS 8...

Ursprungligen av imats62:

Japp 7.1.1.
Det märkliga är att det händer bara ibland. Jag har provat lite allt möjligt, starta om och avsluta appar m.m.Håller med om att det borde vara någon rörelseeffekt som hänger sig. Kanske invänta IOS 8...

Som jag minns det hela så berodde det på vilken app som fanns på en given position så du kan eventuellt prova med att flytta apparna på skärmen .

Synd bara att jag inte hittar tillbaka till beskrivningen. Jag har letat men icket...

Ursprungligen av BlackSmp:

Som jag minns det hela så berodde det på vilken app som fanns på en given position så du kan eventuellt prova med att flytta apparna på skärmen .

Synd bara att jag inte hittar tillbaka till beskrivningen. Jag har letat men icket...

Tack för svar och hjälp. Gillar verkligen stödet som finns bland Apple-användare och särskilt 99mac. Jag har googlat skärmfel och det finns en hel drös med fel som inte passar in på just mitt fel. Hittar du något så hör gärna av dig. Tack än en gång.

Telefonen är ok igen. Jag är inte säker vad som nu gjort att skärmfelet har försvunnit. Felet försvann efter jag avinstallerat Atfonbladet-appen.

Ursprungligen av imats62:

Telefonen är ok igen. Jag är inte säker vad som nu gjort att skärmfelet har försvunnit. Felet försvann efter jag avinstallerat Atfonbladet-appen.

Då vet vi att vi ska akta oss för aftonbladet-appen, tack för de!

1
Bevaka tråden