Hej!
Min macbook pro nästintill 1 år gammal, kan inte se vilken exakt för jag kommer inte åt något alls, verkar ha gett upp.
Händelseförloppet:
Batteriet tog slut, strömsladd kopplades in och datorn startades igen på strömknappen.
Då dök OS X verktygsprogram upp. (har Maverix installerat)
Jag testade omedelbart att installera om OS X för att behålla mina filer. Det gick inte, hårddisken syns inte utan det är en hårddisk med namn "Recovery HD" som hittas.
Jag har ingen Time - Machine säkerhetskopia (kommer nu aldrig någonsin vara så dum att inte gör en någon typ av säkerhetskopia någonsin i mitt liv igen).
Skivverktyget funkar heller inte, varken att göra en avbild, eller försöka återskapa innehållet. Reparera hårddisken går inte heller.
Efter detta så har jag testat att starta i säkert läge, att koppla ihop den krajade datorn med en annan dator med Firewirekabel. Funkar inte heller. Jag har också försökt någon annan tangent kombination, som jag inte minns nu, som skulle reparera på något sätt.
Har bifogat bilder på hur det ser ut på min skärm.
Jag har nästan googlat ihjäl mig själv i jakt på en lösning. Men inte lyckats. Min sista utväg är att fråga om någon macfantast har varit med om något liknande och lyckades rädda sitt kära innehåll på hårddisken. Vore evigt tacksam om jag fick något råd/tips/hjälp.
Diana