Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Easy Jump - iPhone Spel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har på senaste tiden jobbat med ett litet spel till iPhone som jag kallar för "Easy Jump". Det är ett highscore baserat spel som går ut på att hoppa på så många plattformar som möjligt. Till skillnad från många andra spel där man ska hoppa på plattformar kan man inte styra spelaren i sidleds utan endast trycka för att hoppa.

Spelet är riktigt svårt och kräver timing och precision. Som utvecklar har jag spelat en hel del och lyckats få 33 poäng.
Det finns även tre medaljer, Brons - 10, Silver - 25 och Guld - 50.

https://itunes.apple.com/us/app/easy-jump/id8...

Jag tar tacksamt emot kritik samt förslag hur jag skulle kunna förbättra appen i tråden!
Testa gärna!

Ursprungligen av Sleipner42:

Har på senaste tiden jobbat med ett litet spel till iPhone som jag kallar för "Easy Jump". Det är ett highscore baserat spel som går ut på att hoppa på så många plattformar som möjligt. Till skillnad från många andra spel där man ska hoppa på plattformar kan man inte styra spelaren i sidleds utan endast trycka för att hoppa.

Spelet är riktigt svårt och kräver timing och precision. Som utvecklar har jag spelat en hel del och lyckats få 33 poäng.
Det finns även tre medaljer, Brons - 10, Silver - 25 och Guld - 50.

https://itunes.apple.com/us/app/easy-jump/id8...

http://a4.mzstatic.com/us/r30/Purple/v4/da/fa/13/dafa135a-cb78-d9d7-5795-35248a737df1/screen568x568.jpeghttp://a5.mzstatic.com/us/r30/Purple/v4/ed/4e/35/ed4e35c8-9f01-f53a-45eb-99d82e1a1ac2/screen568x568.jpeg

Jag tar tacksamt emot kritik samt förslag hur jag skulle kunna förbättra appen i tråden!
Testa gärna!

Kul tidsfördriv med en snygg minimalistisk design. Perfekt för att fördriva de sista dagarna innan semestern...

Några saker som jag kom att tänka på:

1. Alla plattformar som man ska hoppa till rör sig bara horisontellt, åtminstone så långt i spelet som jag har kommit... Du skulle kunna lägga till en dimension på det hela genom att låta plattformen man ska hoppa till även röra sig vertikalt, ung. som en sinusvåg om du förstår hur jag menar. Detta skulle antingen komma efter en viss nivå eller lite då & då.

2. Lägg till en faktor som gör att man vill hoppa tidigare. T.ex. kan du ha en bonusräknare som räknar ner till noll om man väntar för länge med att hoppa. Lite osäker dock på vad "bonusen" skulle innebära, men kanske att du ändrar poängräkningen ifrån nivåer till ett tal. Räknaren skulle då kunna börja på 10000 och för varje millisekund man väntar med att hoppa till nivån ovanför blir man av med ett poäng. När man hoppar (och lyckas landa) får man de poängen man har kvar. Väntar man längre än 10 sek med att hoppa får man 0 poäng.

3. Man skulle kunna plocka upp bonusgrejor & få t.ex. extraliv.

Ursprungligen av HåkanE:

Kul tidsfördriv med en snygg minimalistisk design. Perfekt för att fördriva de sista dagarna innan semestern...

Några saker som jag kom att tänka på:

1. Alla plattformar som man ska hoppa till rör sig bara horisontellt, åtminstone så långt i spelet som jag har kommit... Du skulle kunna lägga till en dimension på det hela genom att låta plattformen man ska hoppa till även röra sig vertikalt, ung. som en sinusvåg om du förstår hur jag menar. Detta skulle antingen komma efter en viss nivå eller lite då & då.

2. Lägg till en faktor som gör att man vill hoppa tidigare. T.ex. kan du ha en bonusräknare som räknar ner till noll om man väntar för länge med att hoppa. Lite osäker dock på vad "bonusen" skulle innebära, men kanske att du ändrar poängräkningen ifrån nivåer till ett tal. Räknaren skulle då kunna börja på 10000 och för varje millisekund man väntar med att hoppa till nivån ovanför blir man av med ett poäng. När man hoppar (och lyckas landa) får man de poängen man har kvar. Väntar man längre än 10 sek med att hoppa får man 0 poäng.

3. Man skulle kunna plocka upp bonusgrejor & få t.ex. extraliv.

Gaaah, 32 poäng... Så surt när jag hade första platsen inom synhåll...

Nåja, några andra saker jag kommit att tänka på:

4. Achievements! Själklart ska det finnas achievements som man kan uppnå. Det får folk att vilja spela en extra gång, "bara för att...".

5. Låt de överliggande plattformarna ligga på lite olika höjd.

6. Ta inte bort plattformen man hoppar från förrän dess att man landat på en överliggande (och banan scrollar uppåt...). I vissa fall när man är nära kanterna skulle man faktiskt kunna landa på plattformen igen och då få en extra chans. Skulle kunna aktiveras via en bonusgrej från punkt 3.

Sedan finns det två saker som du kan kolla upp:
- Första hoppet när man startat spelet rycker till. Jag gissar på att du laddar in ljudet som spelas första gången det används. Kan du ladda in ljudfilen innan första spelomgången startat?
- Det suger batteri och telefonen (iPhone 5) blir dessutom ganska varm! Gräver du efter bitcoins eller vad är det för hemska beräkningar du gör? Testa att kolla över appen med Instruments för att se om det är någon del av koden som behöver skriva om.

Ursprungligen av HåkanE:

Feedback.

Tack för feedbacken! Jag ska kolla över punkterna och se vad jag kan implementera, det med ljudet och batteriet ska jag definitiv kolla på!

Ursprungligen av HåkanE:

Gaaah, 32 poäng... Så surt när jag hade första platsen inom synhåll...

Nåja, några andra saker jag kommit att tänka på:

4. Achievements! Själklart ska det finnas achievements som man kan uppnå. Det får folk att vilja spela en extra gång, "bara för att...".

5. Låt de överliggande plattformarna ligga på lite olika höjd.

6. Ta inte bort plattformen man hoppar från förrän dess att man landat på en överliggande (och banan scrollar uppåt...). I vissa fall när man är nära kanterna skulle man faktiskt kunna landa på plattformen igen och då få en extra chans. Skulle kunna aktiveras via en bonusgrej från punkt 3.

Sedan finns det två saker som du kan kolla upp:
- Första hoppet när man startat spelet rycker till. Jag gissar på att du laddar in ljudet som spelas första gången det används. Kan du ladda in ljudfilen innan första spelomgången startat?
- Det suger batteri och telefonen (iPhone 5) blir dessutom ganska varm! Gräver du efter bitcoins eller vad är det för hemska beräkningar du gör? Testa att kolla över appen med Instruments för att se om det är någon del av koden som behöver skriva om.

Woohooo, där satt den! 37 poäng och förstaplatsen är säkrad!!!

1
Bevaka tråden