Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med "tappad" hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 10:33

Jag har en imac globe och har precis köpt en extern firewire hd från Lacie. Jag har ett problem som jag inte vet hur jag löser: När jag kopierar filer till hårddisken så "tappar" jag den. Det kommer upp ett meddelande som talar om att hårddisken avlägsnades på fel sätt.... Detta sker både när man kopierar till och från hårddisken, men man kan ofta kopiera mer från än till innan det händer. Bör sägas att hårdisken också är formaterad på rätt sätt...

Någon som vet vad felet är???

Senast redigerat 2003-10-07 16:18

Och hur avlägsnar du den?
Du avmonterar väl den innan du drar ur sladden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Texas
Jag har en imac globe och har precis köpt en extern firewire hd från Lacie. Jag har ett problem som jag inte vet hur jag löser: När jag kopierar filer till hårddisken så "tappar" jag den. Det kommer upp ett meddelande som talar om att hårddisken avlägsnades på fel sätt.... Detta sker både när man kopierar till och från hårddisken, men man kan ofta kopiera mer från än till innan det händer. Bör sägas att hårdisken också är formaterad på rätt sätt...

Någon som vet vad felet är???

Hmm... Jag har en FW hd från Lacie, en gammal 20 Gb... Jag lånade ut den för någon vecka sedan och jag talade med "lånaren" nyligen och han sade att han hade under arbete med överladdning av filer dels tappat hårdisken samt upplevt temporär låsning av finder. Jag har en Globe 15' och "lånaren" en 17'. det har gått helt utmärkt tidigare men vi har båda uppleft problem våra externa hårddiskar sedan den första 10.2.8 uppdateringen...
Mycket konstigt har hänt sedan 10.2.8 kanske Apple vill att vi alla skall ha 10.3 och försöker få oss att ledsna på tidigare versioner samtidigt som de talar sig varma för 10.3... Ok, jag erkänner, ser fram emot att slippa använda min gamla fax...
Nåja åter till ämnet, förlåt att jag svävade iväg.
Ja, jag har upplevt något liknande, några gånger, men inte hittat felet och det fungerar ändå... i alla fall hjälpligt...
Har inte behövt ladda ngr stora filer, men den dagen kommer och då kanske jag återkommer i ämnet...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 09:05

Grejen är att jag inte avmonterar den alls, och stänger inte av den heller, men det händer ändå.....

Senast redigerat 2003-10-08 10:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Texas
Grejen är att jag inte avmonterar den alls, och stänger inte av den heller, men det händer ändå.....

Ja, det är just samma sak som har hänt mig...
Men nar jag laddar filer... Den bara tar "semester"...

Konstigt...

1
Bevaka tråden