Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appen Anteckningar kraschar när den öppnas

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har många anteckningar i appen Anteckningar och har använt den hela tiden men idag plötsligt efter att jag raderat en anteckning så stängdes appen direkt därefter. Nu när jag klickar på den, den öppnas och stängs automatiskt efter en sekund. Jag har en del av mina anteckningarna i iTunes men inte de senaste. Jag har tvångavslutat appen och startat om enheten men det hjälper inte.
Vad har hänt? Går det att få tillbaka anteckningarna?
Tacksam för hjälp:)

Senast redigerat 2014-07-21 13:21

Har du synkat anteckningar till iCloud/Google så finns även anteckningarna där.

Annars är det nog en återställning som gäller och lägga tillbaka en säkerhetskopia.

Ursprungligen av keptang:

Har du synkat anteckningar till iCloud/Google så finns även anteckningarna där.

Annars är det nog en återställning som gäller och lägga tillbaka en säkerhetskopia.

Tyvärr har inte synkat det senaste. Är det säkert att efter en återställning appen börjar fungera?

Ursprungligen av Mehrdad:

Tyvärr har inte synkat det senaste. Är det säkert att efter en återställning appen börjar fungera?

Ta då en backup innan.

Nej, det är inte säkert.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-21 16:20
Ursprungligen av Mehrdad:

Att synka till iCloud är inget du väljer manuellt utan har du det påslaget synkar det automatiskt.

Ursprungligen av lappen71:

Att synka till iCloud är inget du väljer manuellt utan har du det påslaget synkar det automatiskt.

Jag har använt iCloud nångång och då fick jag dubbel eller tredubbel av mina Anteckningar och Kantakter och då slutade jag att använda det. Jag tyckte att det var lite avancerad för mig att använda det. Jag synkar ibland med min dator för att ha nån backup nånstans.
Men till min förvåning började Anteckningsappen fungera igen igår efter middag utan att jag har gjort nånting. Jag vet inte vad var det som hände men i alla fall nu är alla mina anteckningar räddade:)
Nu har jag satt på iCloud igen för säkerhetsskull, vi får se vad som händer.
Tack ändå för er tips o råd:)

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-22 15:56

Får du dubblerade Kontakter beror det på att du har dem dels i enheten, och även i iCloud. Du bör bara ha dem i den ena (iCloud).

Hej Kenjon,
Allting finns det ju i enheten redan och så har jag iCloud påslaget nu. Vad ska jag göra mer?
Kan du beskriva lite mer hur jag gör för att har det bara i iCloud som du säger? Tack!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-22 16:31

I t ex Kontakter, välj Grupper uppe till vänster. Se till att Alla iCloud är bockat, och bocka av de som finns under Min enhet, eller vad det står.
Likadant i Kalender, och troligen i Anteckningar (jag kör inte den).
Behöver du mer info får du läsa manualen

1
Bevaka tråden