Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En fråga (eller tips) till Apple ->

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 12:52

Jag antar att jag inte är ensam om att tycka att ljudkvalitén i iTunes kunde vara bättre.
Jämför man ljudkvalitén i iTunes med den i Audion 3 så känns den förstnämnda nästan som en gammal transistorradio.

Beror detta på att iTunes är "gratis"? Och att vi användare därför inte kan förvänta oss något mer?
Eller är ljudkvalité/prestanda en medveten kompromiss för att programmet ska flyta smidigt tillsammans med systemet? Dvs. att systemet ska hålla "hastigheten" (på mässor, i test etc. trots att en massa processorkrävande program körs i bakgrunden?

Jag bara undrar...
Vad tror ni andra musikfreak om mina teorier?

• Oregistrerad
  • 2003-10-18 12:11

Du har inte "ljudförbättraren" aktiverad?
Om du har det. Stäng av den och aktivera den aldrig igen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-18 12:30

Ljudhjäparen avser väl bara uppspelat material? Eller har jag fel? Tycker itunes kodar ganska illa, i alla fall den version jag har. Låter betydligt muffligare än t ex när jag jämför med SoundJam (som för övrigt "flyter" finemang) eller ett käckt program som heter Amadeus. Nu finns väl dock inte dessa för OS X tyvärr men kolla runt lite efter andra alternativ är mitt lilla tips.

1
Bevaka tråden