Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man använda en iOS-app i OS X?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hämtat en app från iTunes /liten videofilm och undrar om man kan överföra /se de på datorn också och inte bara att på iPad/iPhone?

Senast redigerat 2014-08-13 13:36
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-13 12:25

Om det är en app för iOS så går den inte att köra på datorn.

Om du har hämtat en film så är det väl bara att titta på den i iTunes?

Ursprungligen av calinou:

Jag har hämtat en app från iTunes /liten videofilm och undrar om man kan överföra /se de på datorn också och inte bara att på iPad/iPhone?

Varför skulle man inte kunna se den på en dator när man kan se den på en Ipad?
Det är en fotokurs

Ursprungligen av calinou:

Varför skulle man inte kunna se den på en dator när man kan se den på en Ipad?
Det är en fotokurs

En Ipad är ingen dator. Det är ett annat operativsystem och processorarkitektur som används.
Har du däremot en Apple TV skulle du ju kunna spegla din Ipads skärm till TVn, om du är ute efter att få större bild.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-13 12:51
Ursprungligen av calinou:

Varför skulle man inte kunna se den på en dator när man kan se den på en Ipad?
Det är en fotokurs

En App till iOS (iPhone/iPad) går inte att använda på OS X (iMac/MBP/MBA)

Tack för info!
Konstigt att det inte finns en variant för datorn också. Det borde gälla för alla appar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-13 13:02
Ursprungligen av calinou:

Tack för info!
Konstigt att det inte finns en variant för datorn också. Det borde gälla för alla appar.

Det kostar att utveckla appar och var utvecklarna tvungna att utveckla för alla plattformar är det inte många som skulle ens skapa en app.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-13 13:03
Ursprungligen av calinou:

Tack för info!
Konstigt att det inte finns en variant för datorn också. Det borde gälla för alla appar.

Det är upp till utvecklaren att göra en version för OS X. Om det vore ett krav från Apples sida skulle apputvecklingen för iOS i det närmaste dö ut.

Inte tänkte jag att det fanns sådana aspekter att ta hänsyn till. Jag tänkte framförallt att det skulle bli mer bekvämt för oss som användare och i synnerhet när de flesta har en dator som primär plattform.

1
Bevaka tråden