Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp region/SIM på iPhone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-10 11:09

Hej,

Jag har en iPhone 5, köpt i Spanien, som jag skulle vilja låsa upp så att den fungerar att använda i Sverige, med svenska SIM-kort. Jag har "goolgat" men fått väldigt många olika bud på tillvägagångssätt. Vissa påstår att jag måste lämna in den, andra att jag kan göra det själv hemma. Därmed så vill jag ställa frågan här, till er kunniga, om jag kan lösa detta på egen hand, och isåfall hur?

Är det jailbrake som gäller? Kommer informationen på telefonen att försvinna?

Tack på förhand!

Jailbreak om du inte kan få operatören den är låst till att låsa upp den.
Normalt sett försvinner inget vid jailbreak. Men man har ändå alltid backup, såklart.

Om det nu går med jailbreak nuförtiden, det har jag ingen koll på.
Vilken version av iOS har du?

edit: Enligt guiderna på iClarified så finns det ingen unlock förutom på iPhone 4S och tidigare.

• Medlem
  • International user
  • 2014-09-10 12:03
Ursprungligen av JaR#:

Hej,

Jag har en iPhone 5, köpt i Spanien, som jag skulle vilja låsa upp så att den fungerar att använda i Sverige, med svenska SIM-kort. Jag har "goolgat" men fått väldigt många olika bud på tillvägagångssätt. Vissa påstår att jag måste lämna in den, andra att jag kan göra det själv hemma. Därmed så vill jag ställa frågan här, till er kunniga, om jag kan lösa detta på egen hand, och isåfall hur?

Är det jailbrake som gäller? Kommer informationen på telefonen att försvinna?

Tack på förhand!

Kontakta operatören du hade i spanien och be att få låsa upp den. De brukar ta en mindre avgift för detta men de ska inte kräva att du skickar in telefonen, finns iaf ingen teknisk anledning till detta. Sedan har jag för mig att du måste synka telefonen i itunes (eller går det via icloud nuförtiden?) för att få upplåsningen, det kommer upp ett "grattis, din telefon är nu olåst-meddelande. Efter det är det bara att sätta i ett valfritt sim. Så länge du inte återställer telefonen finns all information kvar på den.

Det finns även butiker som kan göra detta åt dig utan att du kontaktar din operatör, men de brukar ta en betydligt högre avgift.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-10 12:04

Upplåsning påverkar inte informationen på telefonen.
Kontakta operatören för att låsa upp den mot betalning. Sker på distans.

1
Bevaka tråden