Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varierande pris på iPhoto och iMovie?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag gör reinstall av mountain lion på en dator så står det sedan i appstore att iPhoto och iMovie är gratis men om jag uppgraderar till mavericks vilket också är gratis så står det 149 kr på iPhoto och iMovie efteråt? (Garageband däremot var gratis både före och efter)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-12 11:47

Installerade du iPhoto och iMovie i 10.8 innan uppgraderingen till 10.9? Använde du samma Apple-ID?
What you need to know about Apple's free apps policy

Ursprungligen av IngoX:

Använde du samma Apple-ID?

Det går att se efter priset utan att logga in så jag har inte använt något Apple ID överhuvud taget för det ändamålet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-12 16:39

Om ditt Apple-ID har rätt till att ladda ner det gratis så ändras priset till texten ladda ner. Så logga in i App Store! Du var tvungen att logga in för att kunna ladda ner Mavericks.

Ursprungligen av Hallberg:

Om jag gör reinstall av mountain lion på en dator så står det sedan i appstore att iPhoto och iMovie är gratis men om jag uppgraderar till mavericks vilket också är gratis så står det 149 kr på iPhoto och iMovie efteråt? (Garageband däremot var gratis både före och efter)

De finns där per automatik efter installation av ML. Men när du trycker på den kommer du få meddelande om att de redan är länkade till ett AppleID om du gjort det vid tillfälle.
Om inte får du ladda ner dem och länka dem då de följde med datorn från början.
Det är dessutom äldre versioner av iPhoto och iMovie.

1
Bevaka tråden