Om man bortser från live streaming så var eventet mycket väl regisserat. Val av lokal klockren. Cook, Ive mfl har mycket bra röster som får en att stanna upp. Lite mycket bilder på Apple watch men det var väntat. Men ser man bakom retoriken och vad som presenteras så var det inte mycket nytt som inte finns redan. Att basunera ut större skärm som revolutionerade och att mobilen var tunnast av alla i sin klass och inte jämfört med 5s går endast de som inte är allmänt teknik intresserade på. Skall bli oerhört intressant att se tester mellan Note 4 och 6 plus. Alpha och 6 an. Att 2014 designa en mobil med 8MP kamera som sticker ut (jag vet att MP är inte allt) känns inte Apple. En sak imponerade dock om man lyckats göra en mobil kraftfull med endast 1GB ram. Jag hade förväntat mig vattentät, trådlös laddning, mer funktioner som tar 5.5 tums skärmen med storm. Apple Watch här är vissa saker helt rätt. Olika storlekar, utbytbara armband, mycket varierande och kul. Utseende likt de som finns på marknaden redan. Digitala kronan och gränssnitt måste testas men zoom kan vara användbart. Frågetecken är kapslingklass tror på IP52 och ledande inom branschen ligger idag på IP68. Batteritid vilket är ett gissel för dessa produkter. Hur bra är skärmen i direkt solljus Sedan måste den lanseras innan man vet exakt hur bra den är.