Vilken Mac mini-modell?
Vilken version av OS X?
Vilken trådmus?
Vilken trådlös mus?
Har du testat mössen på en annan dator?
Hur är mössen inkopplade i datorn?
- Om det är via Bluetooth, prova att ta bort parningen och gör en ny parning.
- Om det är via USB, prova en annan USB-port.
- Om det är via en USB-hubb, prova att koppla direkt i datorn i stället.
- Om det är via USB, prova att koppla bort andra USB-enheter som är inkopplade i datorn?
Uppstod problemet bara helt plötsligt, eller kan du sätta det i samband med något annat, t.ex. någon hårdvaru- eller mjukvaruuppdatering?
Två tips:
- Prova att skapa en ny användare på datorn, för att se om problemet uppstår även där.
- Installera senaste uppdateringen igen. Helst combo-versionen av den uppdateringen. T.ex om du kör 10.9.4, ladda då ner 10.9.4 Combo, och installera den.