Hej, jag kör den senaste PB av 10.10 på en Retina Mid2012 samt iOS8 på min 5c.
Allting fungerar mycket bra, operativet är stabilt och i princip allt som jag hade på Mavericks funkar utan problem. Parallels, Adobe, MS Office, Little Snitch etc, no problem. WoW funkar bättre för mig på 10.10 än 10.9. Jag kör en beta av Viscocity för VPN som fungerar bra. T.o.m. bättre än på Mavericks.
Gränssnittet är otroligt vackert, jag gillar ren design.
Såg fram mycket emot att testa iCloudDrive och den funkar ok verkar det som, MEN det verkar finnas ett stort problem med iCloudDrive-tjänsten eller med mig, eller båda.
Jag har några dmg-filer som är krypterade där jag har all min data. De är på c:a 10GB styck, 4-5 stycken. Jag kopierade dessa till iCloudDrive som backup och plötsligt var min hårddisk full (500GB SSD)
Det visar sig att vad som händer (för mig, kanske gör jag nåt fel) är att om jag KOPIERAR dessa filer till iCloudDrive så minskar HD-utrymmet på min client med samma storlek. Om jag FLYTTAR de till iCD händer inget med HD utrymmet, det blir inte mindre.
Så jag började kolla runt lite och det finns ett directory som heter user/library/Mobile Documents som pekar till iCD, men det verkar göra mer än peka, det verkar som den data som finns på iCD och tar motsvarande utrymme i anspråk på min HD i ovanstående directory.
För mig verkar det som att man inte kan använda iCD som en molntjänst för extern lagring, den ger inte mer utrymme än vad du har lokalt, vad den gör är att den låter dig _dela_ den information du har lokalt med andra klienter som använder samma apple-id.
M.a.o. det går inte att använda den för att lagra information för att spara diskutrymme.
Boom Sankar!