Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dag 4 – Internet och greppvänlighet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Veckan med Android fortsätter, och idag ger sig redaktör Jakob Nilsson ut på internet med hjälp av olika appar, hittar funktioner han gillar, och reflekterar över hur han hanterar sina telefoner.

Läs hela artikeln här

Chrome är standardbrowser i Android från och med Jelly Bean (?), alltså sedan sent 2012. Vissa tillverkare skickar trots det med gamla varianten "Internet", oklart varför. Antagligen har de mer rättigheter att förändra UI och lägga till funktioner för att passa deras "förbättrade" gränssnitt. Nexus-enheterna har bara Chrome, även om till exempel Firefox eller Opera så klart kan installeras av användaren.

  • Medlem
  • 2014-10-09 20:29

En fantastisk artikel serie. En eloge för att ni valt göra detta. Både Apple och Samsung gör fantastiska produkter allt handlar om vad man gillar och behovet. Enkelhet kontra anpassningsbart osv. Ser med spänning framemot morgondagens. Att skribenten skulle direkt kasta sin Iphone till förmån för Alpha är otänkbart och det är inte det det handlar om utan att visa på likhet och skillnad

Ett alternativ som kan vara intressant är Firefox för Android. Till skillnad från iOS tillåts webbläsare vara mer än bara ett skal ovanpå WebKit, så Firefox kan använda samma motor som används i desktopversionen. Det är särskilt användbart om man redan använder Firefox och vill använda dess synkroniseringsfunktion även mobilt.

Ursprungligen av emilakered:

Chrome är standardbrowser i Android från och med Jelly Bean (?), alltså sedan sent 2012. Vissa tillverkare skickar trots det med gamla varianten "Internet", oklart varför. Antagligen har de mer rättigheter att förändra UI och lägga till funktioner för att passa deras "förbättrade" gränssnitt. Nexus-enheterna har bara Chrome, även om till exempel Firefox eller Opera så klart kan installeras av användaren.

Chrome är proprietär så den är definitivt inte standard i AOSP. Utvecklingen av standardbrowsern i AOSP är dock mer eller mindre nerlagd så jag kan tänka mig att Google gärna vill att tillverkarna skickar med Chrome istället.

  • Medlem
  • 2014-10-10 05:46

En fördel med det avtagbara bakstycket förutom att man kan byta färg när man vill och att det ligger bra i handen är de olika covers man kan köpa. S view cover tex ersätter bakstycket och är integrerad i telefonen, dvs inget utanpåliggande fodral. Framsidan skyddar skärmen i väskan / fickan. Skyddet har även ett fönster som är aktivt där du kan styra tex musikspelaren och annan information utan att öppna telefonen. Sedan jag började använda detta skydd har jag slutat med separata skärmskydd typ copter.

Ursprungligen av John A:

Chrome är proprietär så den är definitivt inte standard i AOSP. Utvecklingen av standardbrowsern i AOSP är dock mer eller mindre nerlagd så jag kan tänka mig att Google gärna vill att tillverkarna skickar med Chrome istället.

Det har du rätt i, jag såg det mest från Nexus-enheternas perspektiv. På samma sätt kan man väl egentligen säga att Play, Gmail, Maps och så vidare inte heller är "standard" i Android. Nu var det ett tag sedan jag pillade, men allt sådant måste väl fortfarande intstalleras via ett separat G-Apps-paket om man kör typ CM eller annan smak?

1
Bevaka tråden