Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställning från TM & synkproblem med iPhone 5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min gamla MPB dog härom veckan. Skärmen sprack och blev helt obrukbar. Men som tur är hade jag gjort TM-kopia. Så nu har jag en nyare MBP men kan inte komma åt mina gamla TM-kopior. Det som jag behöver främst återställa är bokmärken i Safari.

Sen har jag problem med synkningen mellen iTunes och min iPhone 5. Just nu är min iPhone 5 ansluten med kabel men jag får inte fört över min musik. Den syns i telefonen men när jag ska spela upp, hoppar liksom telefonen över låtarna och går bara till den musik jag köpt via iTunes. Ska jag tömma all musik i telefonen och synka på nytt eller hur ska jag få över musiken på nytt?

Ja, ta bort synk mot telefonen (och synka) och aktivera det igen så bör det lösa sig.

Får det fortfarande inte att fungera. Jag kan inte hitta någon inställning i iTunes att stänga av synkronisering via WiFi. Jag tog bort musiken ur telefonen som inte går att spela upp. Musiken ligger kvar i dator och först inte över inte ens med kabel

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-09 21:24

På din nya MBP, håll ner Option-knappen (alt) och klicka på TM-ikonen uppe i menybaren, där kan du välja 'Browse other backup disks' om du vill komma åt en gammal TM-backup.

1
Bevaka tråden