Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gamla boot-ljud?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 14:55

jag behöver få tag på några högkvalitativa startup-ljud från gamla macar, dvs Macintosh Plus, SE/30 eller liknande.

Nån som kan kasta en länk till mig, eller kanske t om mejla något trevligt?

shanks.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-08 22:04

Ladda hem programmet MacTracker, sök på Macupdate så hittar du det.
Där har du info om alla Macar, startljud och "felljud", alltså det ljud som spelas upp istället för startljudet om det är fel på någon hårdvara.
Startljudet för Twentieth Anniversery Mac är grymt snyggt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 22:11

Tack. Skulle iofs helst slippa vilja rippa ljudet från MacTracker... dte måste väl ändå finnas lösa .aif:er nånstans..? Väl?

• Medlem
  • 2003-10-08 22:35

Om du högerklickar/ctrl-klickar och väljer "Visa paketets innehåll" och så letar du därifrån en mapp som heter chimes. Där finns ljuden.;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 22:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Om du högerklickar/ctrl-klickar och väljer "Visa paketets innehåll" och så letar du därifrån en mapp som heter chimes. Där finns ljuden.;)

Ah, såklart! tack!

• Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-09 08:35

här ska finnas lite ljud =P
http://www.tcp.com/~dschaub/sound.html

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-09 11:29

Det är verkligen på tiden för ett nytt startljud tycker jag. Det har ju varit samma på alla PCI-Macar nu, med undantag för Twentieth Anniversary Mac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-09 11:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Det är verkligen på tiden för ett nytt startljud tycker jag. Det har ju varit samma på alla PCI-Macar nu, med undantag för Twentieth Anniversary Mac.

Det håller jag verkligen med om. Eller iallafall en setting som gör att man kan välja eget (utan att hacka i Prom:en)

1
Bevaka tråden