Hoppade från Windows till Mac/OSX 2009, efter några månader hade jag vant mig, styrplattan skulle jag inte klara mig utan idag.
Köpte min första smartphone 2012 Galaxy Note (gen1), tycker S-pen är helt värdelös, för smal att hålla i, för hal att kunna skriva på, jag kan inte läsa vad jag själv skriver. Tänkte också att använda den för film/youtube, funkar sisådär. Android tycker jag är kul att pilla med, almanacka som Widgets på en sida, musik på en annan o,s,v. T,o,m Nova Launcher har jag använt.
Köpte Ipad miniretina i nov förra året, min första IOS. Nu tänkte jag att den skulle ta över mitt arbete från datorn, speciellt när jag kompletterade med ett tangentbord, smutt enhet! Det har inte riktigt blivit så, tycker IOS har begränsningar, gör fortfarande det viktiga jobbet med Mac,en. Att överföra filer till Mini,n med Itunes är rent bedrövligt omständlig att använda tycker jag. Mycket enklare med Airdroid mellan Mac,en och telefonen. Men den funkar mycket bra som entertainer, film/youtube/readly/feedly.
Nu blev det en ny androidmobil (Z3c) igen, storleken och priset, har en mental spärr på 5000 för en mobil.
Men det är dags att byta ut min MBP 13 och har de senaste åren haft Air på min önskelista. men nu har jag vant mig vid retina och vill inte gå bakåt. Såg igår om den nya Lenovo Yoga 3 Pro smack,smack!! men Windows njaa! Med Linuxmint kanske