Jag tror det mesta stöds. Yosemite är i grunden Mavericks och föregångare - det är OSX och något under grundläggande huven har inte ändrats på ganska länge (dispatch, grafikrutiner, etc). Jag förstår inte riktigt varför så många tror att appar slutar funka för att OSX uppdateras - det enda jag har erfarenhet av är att drvrutiner för videokort och ljudkort måste uppdateras - ibland. För vanliga användare är det nog väldigt sällsynt att deras appar inte funkar för att dom uppdaterar OSX - så skulle inte Apple kunna göra. Yosemite är i stort en utseendefix plus några tillägg - tillägg som kanske inte funkar ännu med många appar (Drive etc) men givetvis kan man fortsätta att använda apparna för det. Yosemit är Tillägg - inte ändring under huven.
Kommer det updates för appar är det för att dom ska se ut som Yosemite och/eller att dom ska kunna använda nya funktioner - inte för att dom är dysfunktionella på Yosemite.
Jag har en miljard appar på min imac - alla funkar finemang på Yosemite - och några updates har inte kommit än.