Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns det nån dagboks-app som är både enkel och snabb att använda? Jag funderar på att försöka skapa nån sorts enkel livs-logg för att se hur ofta jag tankar bilen, klipper håret, var jag har varit osv men på ett väldigt kortfattat och kategoriserat sätt. Jag vill alltså inte skriva långa dagboksinlägg utan helst bara ha ett antal kategorier att välja på där jag bara lägger till ett ord eller så. Och gärna i kombination med att min position loggas via GPS, gärna automatiskt. Jag är inte ens säker på at jag kommer orka hålla på med en dagbok egentligen, så ju enklare desto bättre.
Jag använder Evernote istället för OneNote för alla andra typer av anteckningar och kom-ihåg, men ser inte riktigt hur jag på nåt smidigt sätt kan använda den för denna typ av enkla dagboksanteckningar.
DayOne är ju den dagbok som alltid kommer upp i diskussioner. Men kan man göra det jag vill med tex fördefinierade kategorier och snabba enkla anteckningar?
DayOne är ju den dagbok som alltid kommer upp i diskussioner. Men kan man göra det jag vill med tex fördefinierade kategorier och snabba enkla anteckningar?
Taggar i DayOne kan ge dina fördefinierade kategorier. Aktuell platsinfo kan lagras automatiskt, men man kan inte söka fram inlägg utifrån plats (som man kan med taggar). Med iOS 8 finns widget till Notiscenter med knapp för nytt inlägg.
Nu har jag installerat Day One och ska testa den. Men hur stänger man av ljud i den? Den verkar ju ha egna blipp-ljud för varje tryck man gör. Jag har stängt av ljud generellt i iOS inställningar, men var hittar jag ljud för Day One?
Nu har jag installerat Day One och ska testa den. Men hur stänger man av ljud i den? Den verkar ju ha egna blipp-ljud för varje tryck man gör. Jag har stängt av ljud generellt i iOS inställningar, men var hittar jag ljud för Day One?