Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivaren har fått fnatt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-10-20 14:56

Jag har en Brother HL4150CDN (utmärkt färglaser) som plötsligt skiver ut massor av ex, trots att jag bara beställt 1 utskrift.
Var fixar man det?

Har du uppdaterat till de senaste drivrutinerna? Du gjorde inget innan detta började, tex som att uppdatera till Yosemite etc?

Har du startat om all utrustning?

Ursprungligen av barbapappa_86:

...Du gjorde inget innan detta började, tex som att uppdatera till Yosemite etc?

Torins nyaste dator är nog en PowerMac G5 med 10.5, så Yosemite är nog inte aktuellt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Torins nyaste dator är nog en PowerMac G5 med 10.5, så Yosemite är nog inte aktuellt.

Så var det, ja..

Ursprungligen av torin:

Jag har en Brother HL4150CDN (utmärkt färglaser) som plötsligt skiver ut massor av ex, trots att jag bara beställt 1 utskrift.
Var fixar man det?

Som vanligt lämnar du väldigt sparsamt med information...

Gäller detta från alla datorerna, eller bara från någon av dem?
Vilket eller vilka operativsystem gäller det?
Har utskrifter fungerat felfritt från den datorn till den skrivaren tidigare?
Vad innebär "plötsligt"? Kan du sätta det i samband med någon annan händelse? Någon uppdatering av någon dator, kanske?
Vad innebär "massor av ex"? Är det alltid samma antal?

Och som Barbapappa_86 frågade tidigare: Har du provat att starta om både dator och skrivare?

Det finns en ganska ny (1.22 sept 2014) firmware-uppdatering till din skrivare - har du provat den? Kan väl inte skada i alla fall.
http://support.brother.com/g/b/downloadtop.as...

Ursprungligen av johan_tanying:

...firmware-uppdatering till din skrivare...

"This tool updates your Brother machine main firmware via the internet, by sending the firmware to your machine from the Brother internet server. This program requires Sun JavaVM (Virtual Machine)."

Frågan är vilken version av Java som krävs, och vilken version av Java som Torin har i sin inte helt moderna dator. Men man kan ju prova att köra uppdateringen. Går det så går det.

1
Bevaka tråden