Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPlay-symbolen har försvunnit

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt AppleTV i snart ett år men nu plötsligt ahr symbolen för AirPlay försvunnit från menyraden och jag hittar den inte. Var kan jag finna den så att jag åter kan ansluta datorn till AppleTV? Hur kan den plötsligt bara försvinna?
Jag kör MacOS 10.9.4

Är din dator inloggad på samma nätverk som apple TV:n? Ibland kan ju datorn hitta ett annat nätverk och då syns inte Aplle TV.n.

Starta om ATV, router och enhet som skall sända (iPhone/iPad/Mac).

Finns inga inställningar att tillgå utan allt fungerar per automatik via bonjour. Så alternativen är bara att starta om alla inblandade enheter i ett nätverk.

• Medlem
  • 2014-10-21 22:43

Jag har liknande problem med OS X 10.10 och iOS 8.x.
Hade inga problem tidigare. Men sedan senaste uppdateringarna så hittar datorn/telefonen min Airport Express och ATC 3 sporadiskt, oftast inte alls. Min Denon-förstärkare med Airplay hittas numera aldrig. Sjukt jävla störande!

Ursprungligen av hanskar:

Jag har använt AppleTV i snart ett år men nu plötsligt ahr symbolen för AirPlay försvunnit från menyraden och jag hittar den inte. Var kan jag finna den så att jag åter kan ansluta datorn till AppleTV? Hur kan den plötsligt bara försvinna?
Jag kör MacOS 10.9.4

Har du fått denna bocken urklickad (Systeminställningar->Bildskärmar)?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-10-23 09:15

Vi har samma problem.
Air Play ikonen i Iponen är oftast borta. Omstart av Apple TVn och stänga av/sätta på WiFi på telefonen krävs ett antal gånger innan det fungerar.
Höjden av irritation igår när vi tittade på TV5Play från telefonen. Så fort det blev reklam dig streamen till ATVn och ikonen försvann.
Omstart av samtliga inblandade Apple produkter ett par gånger så fungerade det igen tills nästa reklam paus...

Ohyggligt irriterande. Det är helt klart ett nytt problem då det fungerat väldigt bra förr.

I iOS7 har jag märkt att ikonen ibland kan försvinna men att den oftast återkommer efter omstart av det aktuella programmet/appen. Jag har också märkt att om jag kör musik över Airplay från en app o växlar till en annan för att göra samma sak så måste Airplay först slås av i den första appen för att bli tillgängligt i app nr2.

Jag gissar på att buggen, eller vad det nu är, beror på störningar av något slag. Har man tex många olika enheter som skickar ut signal samtidigt så kan de självklart krocka ibland. Därför är det en fördel att i routern sätta fasta IP-adresser för de olika enheterna i hemmanätverket

1
Bevaka tråden