Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Air varnar om att den inte har SIM

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite trött på att min ipad, som jag inta har SIM kort i gång på gång varnar om att där inte finns SIM kort. Jag har provat att slå av det mesta som har med SIM kort att göra, senast har jag intagit flygplansläge. Ändå fortsätter varningarna att komma. Använder bara ipad i wi-fi- miljöer ...

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-23 13:22

Har du uppdaterat till iOS 8.1?

Det är en bugg i iOS 8.

Det finns en lång tråd om det på Apples support-forum:
https://discussions.apple.com/thread/6548387

Rapportera gärna till Apple. Ju fler som rapporterar, desto större chans att de löser det i nästa version:
https://www.apple.com/feedback/ipad.html

Ursprungligen av lappen71:

Har du uppdaterat till iOS 8.1?

Det hjälper inte, tyvärr.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-23 13:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det hjälper inte, tyvärr.

Synd

Någon i Apple-support-tråden (se tidigare länk) säger att det hjälper att stoppa i ett simkort, och sedan slå på och slå av inställningen "Mobildata", och sedan ta ut simkortet igen.

Men andra säger att detta inte hjälper för dem. Men om man har tillgång till ett simkort så kan man ju prova.

Har vi inte även en tråd här som diskuterar ämnet (inte för att det hjälper för eländet fortsätter även med 8.1)

Det som är riktigt illa är att den klagar även om du har paddan i flight mode då den inte ens borde försäka accessa mobilnätet

Ursprungligen av BlackSmp:

Har vi inte även en tråd här som diskuterar ämnet (inte för att det hjälper för eländet fortsätter även med 8.1)

Det som är riktigt illa är att den klagar även om du har paddan i flight mode då den inte ens borde försäka accessa mobilnätet

Jag sökte först i forumet, men om det fanns en tråd så dök den inte upp. Jag tänker också att det måste vara så att Apple tagit in programmerare som inte använder de mest elementära principerna. Tråkigt. Yosemite är ju ytterligare ett tecken på obetänksamt "allt skall vara på". Det räcker väl med att NSA och FRA lyssnar?

Och nej jag har inte uppdaterat till 8.1. Andra har tydligen och utan att det hjälper då. Får se hur jag gör, utfallen varierar ju.

Ursprungligen av ArtAudio:

Jag sökte först i forumet, men om det fanns en tråd så dök den inte upp. Jag tänker också att det måste vara så att Apple tagit in programmerare som inte använder de mest elementära principerna. Tråkigt. Yosemite är ju ytterligare ett tecken på obetänksamt "allt skall vara på". Det räcker väl med att NSA och FRA lyssnar?

Och nej jag har inte uppdaterat till 8.1. Andra har tydligen och utan att det hjälper då. Får se hur jag gör, utfallen varierar ju.

Det var inte tänkt som en kritik. Det var mer en reflektion eftersom jag vet att vi har diskuterat detta i en tråd - tror att det är tråden om Ios8

När det gäller uppdatera till 8.1 så tycker jag definitivt att du ska göra det även om det inte löser detta problem

1
Bevaka tråden