Jag gissar att du menar SCSI.
Om du lämnar exakta modellbeteckningar på dina scanners så blir det lättare att utröna om de fortfarande går att koppla in på något sätt.
Och det underlättar ju också om du berättar vilka datorer och operativsystem de ska kopplas in i. Att döma av tidigare trådar, så antar jag att det handlar om Power Mac G5 och 10.5.
Här är lite mer tankar om skanners. Hoppas att de klarar ut en del frågor
När jag körde mina skanners tidigare så var det under system 9.
De gick då mot min stationära blåvita G3 som jag nu slängt men tagit tillvara den SCSI-koppling som behövdes.
Vill minnas att det var ett program för den SCSIProbe5.2.1 som jag har kvar.
Nu har jag tänkt att istället använda Power Mac G4 an som SCSI-kortet nu sitter i. modell PowerMac 3.1 400 Mhz, Aden har 1,5 GB minne Den har 10.4.11 installerat men kanske skall jag radera det och installera system 9 om det behövs.
En fördel med denna datorn är att jag sedan tidigare har skärmen NEC Multisync FE950- kalibrerad. Färger blir som jag vill och inte så oberäkneliga som med plattskärmar.
Alternativt använder jag den stationära G5an eftersom den kör system 10.4.11 och dessutom kan köra classic. Finns dock inget SCSI uttag till den och de två aktuella skannrarna har bara SCSI.
Skannerprogram har en Agfa Scanners CD 3.09 Macintoschprogram för Duoscan T1200 från aug 1998
Minolta Diomage scandual mod F2400 programvara version 2.10 för Mac