Min gamla NAS har sagt upp sig så jag tänkte skaffa en ny och har fastnat lite för den här: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1140#Tab8
Jag läste om den att den har en inbyggd funktionalitet för att agera iTunes server, men all beskrivning av just denna funktion är tyvärr lite luddig. Som jag förstår det kan man koppla iTunes på mac:en till servern på NAS disken och på så sätt slippa ta upp en massa plats på den interna disken för musik & film. Det verkar ju såklart bra, men funkar det? Är det en användbar funktion, eller är det som så mycket annat att det verkar bättre på papperet än i verkligheten?
Kommer all ny musik man köper genom iTunes / på sin iPhone att läggas på NAS disken eller måste man flytta dit den manuellt?
Jag antar att man kan använda flera datorer kopplade mot samma iTunes server och därmed komma åt all musik från samtliga datorer, men hur gör man för att uppdatera iTunes biblioteket på de andra datorerna? Finns det stöd för detta i iTunes eller är det något som måste göras manuellt?