Blev idag inkallad av PC-nissen på jobbet då han hade problem med en av de få kvarvarande Macarna på jobbet. Den kunde inte skriva ut från två program (Illustrator 10 och Acrobat 5 tror jag det var) medan det går utmärkt från andra program. Spelar heller ingen roll vilken skrivare.
Har hittills gjort detta:
1. Kört Nortons (well, det gjort PC-nissen som tror Norton löser allt!)
2. Byggt om skrivbordet
3. Raderat programinställningsfiler för nämnda program plus de skrivaanknynta inställningsfilerna jag hittade.
No luck!
Någon som har en idé som känner igen detta?
Vet inte om de har absolut senaste versionen av Illustrator 10 eller Acrobat 5, måste be PC-nissen logga in på Adobe för dessa uppdateringar då det krävs Adobe-konto. Förvisso har jag konto och har själv licens för Acrobat, men jag äger ingen licens på Illustrator så jag vet inte om jag kan dra ner eventuella uppdateringar av Illustrator.
Min plan idag är:
1. Ta backup på hela hårddisken
2. Köra Diskwarrior
3. Köra uppdatering på Mac OS 9 (tror jag kör 9.2.2 om det inte är något som kan ställa till med problem)
4. Uppdatera programmen i fråga om de inte är aktuella.
If all else fails: nyinstallation av hela skiten.
Jobbigt dock så om någon har något tips så vore det tacksamt innan jag påbörjar detta hästjobb. Lyckligtvis är killen som sitter på datorn borta till på måndag morgon, men det gör ju inte mitt liv lättare.