Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fungerar fjärrkontrollen med Mac mini? Jag har sökt både här och där men hittar bara hur man aktiverar eller inaktiverar fjärren.
Som min är nu så kan jag starta datorn med den men det är i princip allt. Ska det inte gå att höja/sänka volymen eller byta låtar i bland annat iTunes med den?
Var hittar jag relevant information om den? Jag har sökt på apple supportsida bland annat men inte hittat.

Du får bättre kontroll om du intallerar Remote Buddie eller motsvarande.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-19 17:40
Ursprungligen av m3johan:

Hur fungerar fjärrkontrollen med Mac mini? Jag har sökt både här och där men hittar bara hur man aktiverar eller inaktiverar fjärren.
Som min är nu så kan jag starta datorn med den men det är i princip allt. Ska det inte gå att höja/sänka volymen eller byta låtar i bland annat iTunes med den?
Var hittar jag relevant information om den? Jag har sökt på apple supportsida bland annat men inte hittat.

Hur långt ifrån har du minin? *ironi*

Apple har info på http://support.apple.com/kb/PH19087 vilket på svenska är ungefär det här.
Kan rekommendera Candelair för lite bättre kontroll av IR på datorn, dock gör Candelair egentligen inte så mycket. Men den kan aktivera IR på 10.10.1!

Dock verkar det som om 10.10.1 har tappat IR stöd?

10.10.1:

10.10: (Så här ska det se ut)

Ursprungligen av reboot81:

Hur långt ifrån har du minin? *ironi*

I see your point.

Kan rekommendera Candelair för lite bättre kontroll av IR på datorn, dock gör Candelair egentligen inte så mycket. Men den kan aktivera IR på 10.10.1!

Tackar ,ska kolla upp det.

Jag har inte kollat de inställningarna än i 10.10.1 men fjärren fungerar (i alla fall att starta minin) så den verkar ta emot signaler. Får även upp en volymikon på skärmen men volymen ändras inte.

Så här ser min 10.10.1 ut. Kan det vara språkproblem nu igen?

Det valet finns med hos mig.

Jag har 10.10.1 så det alternativet måste ha ramlat bort på något sätt hos dig reboot81.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-20 11:55

Japp, säkert pga Candleair.

1
Bevaka tråden