Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika minne tillgängligt finder/om datorn + rensa säkerhetskopior

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dator har, efter att jag uppdaterade till Yosemite, blivit sjukt seg. I och med detta så upptäckte jag att jag hade väldigt lite minne ledigt på datorn och började rensa bort och flytta över till en extern hårddisk. Datorn funkar lite bättre men jag uppmärksammade att det står olika på tillgängligt minne beroende på var man kollar.

Kan någon förklara för mig varför det i Finder står att jag har 100 GB mer tillgängligt än det står när jag går in i "Om den här datorn"? Det finns säkert någon jättelogisk förklaring som jag inte tänkt på...

Föresten, när jag ändå är igång. Om någon vet hur jag får ner storleken på de där "säkerhetskopiorna" som tar upp en tredjedel av min hårddisk så skulle jag bli jätteglad. Gör backup med hjälp av Time Machine och har en extern hårddisk endast för det ändamålet. Har dessutom inte alls särskilt många iphone/ipad-backuper och definitivt inte 100 GB av dem.

Tack på förhand!

Därför att säkerhetskopior inte räknas.

Det tar plats men så fort det börjar bli ont om det så rensar datorn själv.
Tanken är att du blir av med säkerhetskopiorna när din dator får göra sin backup ordentligt med time machine på externa disken.

Antingen så låter du backup köras så du blir av med det eller så använder du dig av kommando i terminal för att plocka bort funktionen av temporär lagring på lokala disken.

http://support.apple.com/kb/PH14329

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-20 22:14
1
Bevaka tråden