Så Apple kan putta in grejer i användares kalender! Via molnet. Posten ligger inte i någon lokal eller prenumererad kalender - Apple kan alltså putta in en post i en osynlig kalender som alltid ligger öppen i alla användares kalender-apps. Jag tror knappast det likker i kalender-appen som sådan...utan detta fixas via molnet och iCloud-kontot skulle jag tro.
Fyndigt och...etiskt tveksamt (även om tanken är god i detta fall). Först klämmer dom in musik i folks datorer utan att fråga...nu lägger dom in poster i folks kalendrar. Apple börjar helt klart tappa greppet....att dom inte lärt sig efter U2-grejen (som fick Bono att gå ut och be om ursäkt). Jag tror inte Tim har riktigt alla hästar hemma....detta beteende - hur än gott det i tanken är - speglar en megalomani...eller en slags übermench-attityd. Att dom är så korkade att dom tydligt visar att dom har tillgång till allas datorer (vilket dom givetvis har i andra avseenden genom iCloud) och kan manipulera innehåll i appar "live" - att dom håller på med detta i den heta debatten om övervakning, NSA's krav på operatörer/tjänsteföretag (Apple bl.a.) etc etc - att dom är så lite kontakt med verkligheten är scarry. Fattar dom inte att många kan missuppfatta detta och att förtroendet för Apple kan skadas? Har dom ingen vettig rådgivare i dessa frågor längre?
Vad blir nästa grej; att dom lägger ner julklappar (fribiljetter till något gott och hedransvärt för sjuka, gamla och fattiga så klart) i hemma-mappen? Att dom skapar poster i adressboken?